Filary Strategii na lata 2017-2021
Wizja rozwoju Koncernu w nowej strategii wpisuje się w globalne trendy między innymi w zakresie wykorzystania źródeł energii, rozwoju technologii oraz procesów społecznych, które wpłyną na nowe zachowania i oczekiwania klientów. PKN ORLEN będzie koncentrował się na wzmacnianiu pozycji rynkowej, orientacji na klienta, wykorzystaniu zintegrowanego łańcucha wartości, w tym wzrastającej roli petrochemii oraz ostrożnej kontynuacji w segmencie Wydobycia. Ważnym elementem strategii jest również nastawienie na innowacje tworzące wartość.
![]() |
Zintegrowane aktywa i silna pozycja rynkowa Downstream |
|
Rozwój oferty i wysoka satysfakcja klientów Detalu |
|
|
Strategia ostrożnej kontynuacji w segmencie Wydobycie |
|
|
![]() |
Solidne fundamenty |
|
Zabezpieczone finansowanie |
|
|
Wypłata dywidendy |
|
|
![]() |
Innowacje tworzące wartość |
|
Troska o bezpieczeństwo i środowisko |
|
|
Działanie w oparciu o wartości ORLEN |
|
Główne cele finansowe i operacyjne na lata 2017-2018
Dynamika otoczenia rynkowego wymusza dostosowanie perspektywy planistycznej. Dlatego w nowej strategii przedstawiony został nowy sposób prezentacji celów i aspiracji. Kierunki strategiczne wyznaczono na kolejne 5 lat, natomiast w związku z dużą zmiennością parametrów makroekonomicznych konkretne cele finansowe i operacyjne zaprezentowane zostały na lata 2017-2018.
Główne cele strategii PKN ORLEN w latach 2017-2018:
- Średnioroczna EBITDA wg LIFO na poziomie 8,8 mld PLN
- Realizacja średniorocznych nakładów inwestycyjnych na poziomie 5,4 mld PLN
- Utrzymanie dźwigni finansowej poniżej 30%
- Konsekwentny wzrost poziomu dywidendy przypadającej na akcję


Założenia strategiczne w poszczególnych segmentach operacyjnych
1) Wskaźniki ilościowe dotyczą celu na 2018 w stosunku do 2016
2) EBITDA LIFO 2016 oraz nakłady inwestycyjne na bazie prognozy wykonania 2016 roku zgodnie z zaprezentowaną w dniu 16 grudnia 2016 Strategią Grupy ORLEN
Nakłady inwestycyjne uwzględniają wydatki na odbudowę Steam Cracker w Unipetrol w wysokości 0,6 mld PLN
3) W tym w 2016 Polska 0,2 mld PLN i Kanada 0,4 mld PLN oraz średnia 2017-2018 Polska 0,4 mld PLN, Kanada 0,4 mld PLN
Przejdź do: